logo utw wolna ukraina

Na trzydniową wycieczkę do Torunia pojechało 49 członków naszego Uniwersytetu. Prognoza pogody na te dni była wspaniała, więc w piątek o godzinie 4 rano mimo, że wczesna pora wyjazdu „zmroziła” nas, wyjechaliśmy z Kamienia w dobrych nastrojach. Po kilku godzinach jazdy zameldowaliśmy się w hotelu Merkury, świetnie położonym w okolicy Starego Miasta. Z sympatycznym przewodnikiem całą grupą pomaszerowaliśmy spacerkiem na spotkanie z historią. W pierwszym dniu zwiedzania mieliśmy okazję zobaczyć zabytkowy budynek toruńskiego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika , Krzywą Wieżę – średniowieczną basztę obronną, która jest słynna ze znacznego odchylenia ścian od pionu, spichlerze, Dom Mikołaja Kopernika, Katedrę Świętojańską ze słynną Tuba Dei - olbrzymim 750 kg  dzwonem na wieży. gdzie aby zobaczyć przepiękną panoramę miasta trzeba było wspiąć się po ponad 200 schodach. Niestety dla niektórych z nas było to zbyt duże wyzwanie, ale ci którzy dotarli na samą górę byli zachwyceni. Następnym celem był Zamek Krzyżacki, niestety jeszcze w stanie ruiny. Ciekawym punktem zwiedzana były warsztaty robienia pierników.                      Drugiego dnia spotkaliśmy się na bulwarach toruńskich aby zaokrętować się na stateczku i odbyć rejs po Wiśle oraz obejrzeć miasto od strony rzeki. Jest to jeden z siedmiu cudów  świata – panorama Torunia. Następnie po powrocie na Stare Miasto było obowiązkowe zdjęcie pod pomnikiem Mikołaja Kopernika, obejrzeliśmy z zewnątrz piękny Dwór Artusa, Dom pod Gwiazdą, Piernikową Aleję Gwiazd. Ciekawym też punktem było Planetarium - kosmiczne kino, gdzie półleżąc w wygodnych fotelach mogliśmy dowiedzieć  się dużo o zorzy polarnej i sposobie jej tworzenia się. Trzeci dzień pobytu w pięknym , historycznym Toruniu był dniem powrotu do Kamienia, ale po drodze, przy nadal przepięknej słonecznej pogodzie, zatrzymaliśmy się w Ciechocinku na dwugodzinny spacer po słynnym uzdrowiskowym mieście. Oczywiście obowiązkowym punktem były słynne Tężnie, Fontanna Grzybek i Muszla Koncertowa w Parku Zdrojowym.

Na trzydniową wycieczkę do Torunia pojechało 49 członków naszego Uniwersytetu. Prognoza pogody na te dni była wspaniała, więc w piątek o godzinie 4 rano mimo, że wczesna pora wyjazdu "zmroziła" nas, wyjechaliśmy z Kamienia w dobrych nastrojach. Po kilku godzinach jazdy zameldowaliśmy się w hotelu Merkury, świetnie położonym w okolicy Starego Miasta. Z sympatycznym przewodnikiem całą grupą pomaszerowaliśmy spacerkiem na spotkanie z historią. W pierwszym dniu zwiedzania mieliśmy okazję zobaczyć zabytkowy budynek toruńskiego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Krzywą Wieżę – średniowieczną basztę obronną, która jest słynna ze znacznego odchylenia ścian od pionu, spichlerze, Dom Mikołaja Kopernika, Katedrę Świętojańską ze słynną Tuba Dei - olbrzymim 750 kg dzwonem na wieży. gdzie aby zobaczyć przepiękną panoramę miasta trzeba było wspiąć się po ponad 200 schodach. Niestety dla niektórych z nas było to zbyt duże wyzwanie, ale ci którzy dotarli na samą górę byli zachwyceni. Następnym celem był Zamek Krzyżacki, jeszcze w stanie ruiny. Ciekawym punktem zwiedzana były warsztaty robienia pierników. Drugiego dnia spotkaliśmy się na bulwarach toruńskich aby zaokrętować się na stateczku i odbyć rejs po Wiśle oraz obejrzeć miasto od strony rzeki. Panorama Torunia jest  uznana za jeden z siedmiu cudów świata. Następnie po powrocie na Stare Miasto było obowiązkowe zdjęcie pod pomnikiem Mikołaja Kopernika, obejrzeliśmy z zewnątrz piękny Dwór Artusa, Dom pod Gwiazdą, Piernikową Aleję Gwiazd. Ciekawym też punktem było Planetarium - kosmiczne kino, gdzie półleżąc w wygodnych fotelach mogliśmy dowiedzieć się dużo o zorzy polarnej i sposobie jej tworzenia się.

W czasie wędrówki w ramach czasu wolnego spacerując po urokliwych uliczkach Starego Miasta byliśmy świadkami uroczego przedstawienia ulicznego przedstawiającego scenki z czasów średniowiecznego Torunia. Odgrywane scenki przedstawiały perypetie niesfornej ulicznej sprzedawczyni toruńskich pierników i handlarza futrami. Mieliśmy też okazję zabawić mieszkańców i turystów okazjonalnie zaimprowizowanym ulicznym występem.
Blisko zachodu słońca po dniu pełnym wrażeń sześcioosobowa grupa "śmiałków" zdecydowała obejrzeć Toruń z "lotu ptaka" na położonym nieopodal naszego hotelu "Merkury" 55 metrowym kole widokowym "Oko Kopernika".
Poniżej relacje filmowe:

{vembed Y=v4hKWgMSLYw}
Podniebna eskapada:
{vembed Y=d3IKeFtaCmc}

Trzeci dzień pobytu w pięknym, historycznym Toruniu był dniem powrotu do Kamienia, ale po drodze, przy nadal przepięknej słonecznej pogodzie, zatrzymaliśmy się w Ciechocinku na dwugodzinny spacer po słynnym uzdrowiskowym mieście. Oczywiście obowiązkowym punktem były słynne Tężnie, Fontanna Grzybek i Muszla Koncertowa w Parku Zdrojowym.

Wycieczka była dotowana z zadania publicznego Gminy Kamień Pomorski na rzecz osób w wieku senioralnym na rok 2023.